Skoči na glavno vsebino

V sklopu izmenjave učiteljev smo imeli priložnost opazovati potek pouka v osnovni šoli v francoskem mestu Douchy-les-Mines. Osnovnošolski sistem v Franciji se, čeprav temelji na podobnih vrednotah kot slovenski, od njega nekoliko razlikuje.

Pouk

V obiskani osnovni šoli, ki obsega 1. do 5. razred, se pouk izvaja štirikrat na teden: v ponedeljek, torek, četrtek in petek. Pouk se začne ob 8.30 in traja do 11.30, nato pa sledi dvourni odmor za kosilo. Zanimivo je, da nimajo odmora za malico. Popoldanski del pouka traja od 13.30 do 16.30, kar pomeni, da so učenci v šoli večji del dneva. Šolska ura traja 55 minut.

V prvem razredu se učenci začnejo učiti pisane črke, saj je predpogoj za vstop v šolo znanje branja in pisanja velikih in malih tiskanih črk. Otroci se tega učijo že v vrtcu, ki je obvezen za vse otroke pri tretjem letu starosti.

V šoli se posvečajo tudi integraciji otrok s posebnimi potrebami. Za te učence je vedno prisotna dodatna oseba, ki jim pomaga pri učenju in prilagajanju. Učitelji in pomočniki skrbijo, da se učenci s posebnimi potrebami počutijo vključene in podprte v vsakodnevnem šolskem življenju. Pouk poteka diferencirano, kar pomeni, da se delo prilagaja različnim težavnostnim stopnjam, pogosto pa učenci uporabljajo različne pripomočke, ki jim olajšajo učenje.

V šoli smo opazili, da so učenci pogosto razdeljeni v manjše skupine, pri čemer poteka delo v tišini, kar omogoča učiteljem, da se lažje posvetijo posameznim učencem. Učitelji redno pregledujejo zvezke in zapise učencev ter jim nudijo povratne informacije. Vsi učenci imajo tudi tri nacionalna preverjanja znanja na leto, kar omogoča ocenjevanje njihovega napredka in prilagoditve učnega procesa.

V omenjeni šoli nimajo telovadnice, zato športne dejavnosti izvajajo na prostem, pred šolo. Učenci so obuti v obutev, v kateri pridejo v šolo. Mlajši otroci imajo jakne pospravljene na obešalnikih, medtem ko starejši učenci svoje jekne obesijo na stol v učilnici.

Zanimiv podatek je, da učilnice osnovne šole niso opremljene z računalniki, tablicami ali projektorji, kar je precej drugačno od slovenske prakse, kjer je tehnologija pogosto sestavni del pouka. V šoli v Douchy-les-Mines se učitelji bolj osredotočajo na klasične oblike dela, kot so pisanje v zvezke in reševanje nalog na papirju ter skupinsko delo.

Po končani osnovni šoli izobraževanje nadaljujejo na Collège, kjer vsakodnevno poteka pouk od 6. do 9. razreda. Omenjena šola, ki smo jo obiskali, je bila precej nova, dobro opremljena i organizacijsko zelo podobna našim osnovnim šolam.

Pomen izmenjav in osebne izkušnje

Na koncu izmenjave smo izjemno hvaležni, da smo lahko sodelovali v tovrstnih aktivnostih, saj so te priložnosti neprecenljive za naše strokovno in osebno rast. Znanje, ki smo ga pridobili med obiskom, bomo vpeljali v naš pouk, saj želimo učencem ponuditi čim širše in bolj raznolike izkušnje. Vsaka takšna izmenjava nas dodatno motivira in bogati izkušnje naših učencev. Nenazadnje pa nas takšne izkušnje opomnijo, kako hvaležni moramo biti za vse, kar že imamo v naših šolah, ter za priložnost, da svojim učencem omogočamo kakovostno izobraževanje.

BESEDILO in FOTO: ga. Barbara Potočan Iskra

 

(Visited 43 times, 1 visits today)

Orodna vrstica za dostopnost